Gorące tematy: Wolni i Solidarni Smoleńsk Zostań BLOGEREM! RSS Kontakt
Uwaga! Wygląda na to, że Twoja przeglądarka nie obsługuje JavaScript. JavaScript jest wymagany do poprawnego działania serwisu!
232 posty 309 komentarzy

Ławeczka Drussa

Druss - O bankach i finansach na spokojnie...

Na skargę do UKNF

ZACHOWAJ ARTYKUŁ POLEĆ ZNAJOMYM

Kredyty hipoteczne, karty kredytowe i polisy OC – na te produkty Polacy najczęściej narzekają

 

Mamy powód do radości. W ubiegłym roku do Urzędu Komisji Nadzoru Finansowego trafiły 8034 skargi klientów instytucji finansowych, to jest o 7 proc. mniej niż w poprzednim roku. Zanim jednak zaczniemy świętować, zwróćmy uwagę, że najwięcej skarg dotyczy sektora bankowego – aż 3588, i jest to poziom porównywalny z latami ubiegłymi.
 
Zdecydowana większość zażaleń dotyczyła banków komercyjnych i oddziałów instytucji kredytowych, jedynie 66 związanych było z działalnością banków spółdzielczych. Dla porównania, w 2010 r. klienci banków skarżyli się do regulatora 3525 razy, w 2009 r. - 3710 razy, a w 2008 r. - 2098 razy.
 
Klienci nadal zgłaszają zastrzeżenia dotyczące kredytów i pożyczek, w tym obsługi kredytów hipotecznych. Jednak najczęściej pojawiającym się tematem jest długość i termin rozpatrywania wniosków kredytowych, co może wynikać z dokładniejszego badania zdolności kredytowej klientów” - informuje UKNF.
 
W dokumencie wskazano, że klienci poruszali także - podobnie jak rok wcześniej - m.in. kwestie związane z obsługą kart, pobieraniem opłat i prowizji oraz jakością obsługi klientów.
 
Analityk z Open Finance Halina Kochalska jest zaskoczona licznymi skargami na wydłużony okres rozpatrywania wniosków kredytowych. Jej zdaniem zeszły rok nie był wcale zły pod tym względem. Ale może być nieco gorzej. - Kłopoty z terminami uzyskania kredytów mieszkaniowych tak naprawdę dotkną klientów w tym roku. Już teraz w niektórych bankach można czekać na decyzję kredytową nawet 2-3 miesiące - uważa Kochalska. Generalnie,  perspektywy na uzyskanie kredytu na zakup upragnionych czterech kątów, nie są wcale świetlane.
 
 Niewiele w 2011 r. wzrosła liczba skarg klientów sektora ubezpieczeniowego, z 3309 w 2010 r. do 3330 w 2011 r. Większość z nich (3108) dotyczyło ubezpieczeń osobowych i majątkowych, 222 było związanych z ubezpieczeniami na życie. „Najczęściej powtarzającym się wątkiem jest kwestia wypłaty odszkodowania wynikającego z umowy ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej posiadaczy pojazdów. W związku z tym w listopadzie ubiegłego roku nadzór skierował pismo do zakładów ubezpieczeń w tej sprawie. Kwestia ta będzie przedmiotem dalszych analiz i obserwacji” - informuje UKNF.
 
Źródło: PAP

KOMENTARZE

Brak komentarzy. Bądź pierwszy!

OSTATNIE POSTY

więcej

ARCHIWUM POSTÓW

PnWtŚrCzPtSoNd
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 

ULUBIENI AUTORZY

więcej